Ahad, 31 Oktober 2010

"Saya Sayang Allah, Saya Cinta Allah"




"I LOVE ALLAH"
"AKU SAYANG ALLAH"
"AKU CINTA ALLAH"

hmmm .
perkataan itu selalu Qia dengar dari mulut orang .
question is :
adakah betul-betul anda mencintai Allah ?
apa buktinya ?

Kadang-kadang , perkataan "I LOVE YOU" .
selalu saja remaja salah guna .
kenapa ??

tengok la orang bercinta .
selalu sangat sebut "I LOVE YOU" kepada kekasihnya .
lama-lama , "I HATE YOU" .
hmmm .

lain la kalau kita sebut "I LOVE YOU"kepada ibubapa and adik beradik .
sebab , darah daging kita . ta akan benci .
walaupun , kakaknya jahat mana pun . selalu kena pukul . selau marah . tapi , tetap sayang . begitu juga ibu .
ibu selalu marah-marah . and kita cakap "ibu benci aku" tetapi , tidak !
ibu tidak penah benci anak-anaknya .

kawan-kawan ku . mari kita renung sebentar .
adakah kalian mencintai Allah ? benar ? apa buktinya ?
adakah kalian solat 5 waktu ? benar ? tidak tinggal langsung ?
adakah kalian mengikut perintah Allah ?
menutup aurat dengan sebaik-baiknya ?
puasa ?

separuh orang yang tidak beriman . mereka menyatakan Allah tidak sayang mereka .
kenapa ??
Allah sayang seluruh hambaNYA yang beriman .
Allah bagi kita macam-macam nikmat . adakah kita guna dengan betul ??
jika kita tidak guna dengan betul , itu bermakna . kita tidak sayang Allah .
kita tidak bersyukur atas nikmat Allah .
Allah bagi kita macam-macam .
Allah bagi kita nyawa (free) . Allah bagi kita ibu bapa (free) . Allah bagi kita adik beradik (free) . Allah bagi kita rezeki . Allah bagi kita anggota badan . macam-macam lagi . itu tandanya Allah sayang kita .

tapi , sayang ~
ta ramai yang guna nikmat Allah dengan betul .
Allah sedih sangat apabila kita lakukan dosa .
sedarkah kita yang kita dah banyak buat Allah kecewa ??
insaf laa wahai kawan-kawan ku .

Aku sayang Allah .
Aku cinta Allah .
Aku rindu Allah .

letakkan Allah yang pertama di hati mu !
kejarlah cinta Allah yang abadi .
=)






http://gadisqia.blogspot.com/2010/06/i-love-allah.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan