Rabu, 3 November 2010

Andai bisa ku kirimkan air mata..

andai bisa ku kirimkan air mata..
pasti sudah lama ku lakukannya..
moga ia mampu bersama..
menjadi penguat jiwa..
kerna aku hanya seorang anak yang biasa..
kepada seorang ibu yang tabah lagi mulia..
sentiasa mengharap doa tulusmu menghadapi ranjau dunia..
maafkan salah silap anakmu yang berdosa..
kerna tidak pernah terlintas dari segenap rasa..
untuk membuatkan kau terluka..
tapi hati tidak dapat menerima..
walaupun dikau kata aku bukan penyebabnya..
kerna sepertimu..
aku turut punya rasa hatiku..
dan hatiku berkata denganku..
bahawa aku ada dosa denganmu..
lantaran itu..
mana mungkin aku mampu tidak mengalirkan air mata..
ku hanya mampu mengharap..
mengharapkan kepada air mata..
agar air mata murahku ini..
mampu membeli kemaafan yang tinggi..
kemaafan ikhlas dari dirimu yang mulia..
yang tidak pernah tua di dalam hatiku..
malah sentiasa gagah seperti orang muda..
moga kau maafkan kesalahanku..
tidak pernah sekalipun terlintas di benak fikiranku..
untuk membiarkan kau berduka..
maafkan ku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan